התנגדות לעשייה ו/או לשיתוף פעולה הינה סימפטום התנהגותי – הפרט אינו מעוניין לקבל את המסר שמועבר אליו ואינו מעוניין אף לעשות בו שימוש בכדי לקדם את התהליך כפי שמצופה ממנו. התנגדויות יכולות לעלות בכל אינטראקציה בינאישית, בחיים האישיים ובחיים המקצועיים של הפרט.
בכדי להתמודד בצורה אפקטיבית עם התנגדות עלינו לבחון תחילה את השפעתה של ההתנגדות, ולברר את מקורה של ההתנגדות שבדר"כ טמונה בתחושות של : חוסר בטחון, חוסר שייכות, חוסר הבנה, חששות ועוד.
אחד החסמים העיקרים הבולמים התפתחות והצלחה הוא תפיסת ההתנגדויות כחוסר הסכמה ומקור לקונפליקטים.
בסדנא זו, תידון משמעותה של ההתנגדות, יובהרו מקורותיה וסוגיה השונים וכן יוצעו כלים ומיומנויות להתמודדות מיטיבת עם התנגדויות שונות.
סדנא זו מתאימה למתמודדים עם התנגדות בתהליכי העבודה השוטפים, בהטמעת תהליכי שינוי ובהתנגדויות בתהליכי המכירה.